Enemmän kokoja, tehokkaampaa urakointia ympäri vuoden – Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasperhe laajenee
Vuonna 2014 esitelty Nokian Hakkapeliitta TRI -rengas nousi nopeasti monien urakoitsijoiden ja konevalmistajien ykkösvalinnaksi urakointi- ja ensiasennusrenkaana. Sen ominaisuudet tehostavat katujen ja asuinalueiden lumenpoistoa ja muuta talviurakointia, eikä muidenkaan vuodenaikojen ominaisuuksista ole tingitty. Vuosien varrella renkaan kokovalikoima on kasvanut kattamaan traktorien lisäksi myös kompaktit työkoneet. Nyt tarjolla on uusia kokoja, joilla Nokian Hakkapeliitta TRI -renkaiden käyttöalue laajenee entisestään.
Ympäri vuoden toimivaa urakointirengasta ei ole helppo tehdä, varsinkaan Suomen lumisiin talviin. Erikoisrenkaiden edelläkävijänä Nokian Renkaat kehitti kuorma-auton talvirenkaan jo 1930-luvulla. On siis luontevaa, että M+S-palakuvioinen, tehokkaasti lamelloitu Nokian Hakkapeliitta TRI ympärivuotisine erikoiskumiseoksineen ja esimerkittyine nastan paikkoineen kehitettiin juuri täällä.
“Oli haasteellista kehittää paras talvisuorituskyky kesäkäytön kestävyydestä tinkimättä”, kertoo Nokian Renkaiden tuotepäällikkö Tero Saari. ”Nokian Hakkapeliitta TRI -rengas toimii erinomaisesti maantiekäytössä, mistä on selkeää etua monipuolisessa urakoinnissa. Itse asiassa samat ominaisuudet, jotka parantavat talvipitoa, parantavat myös pitoa pehmeässä maastossa ja monilla muilla pinnoilla.”
Ennätykset on tehty rikottaviksi
“Yhteistyössä traktorivalmistaja Valtran kanssa olemme rikkoneet peräti kaksi maailmanennätystä Nokian Hakkapeliitta TRI -renkailla”, Tero Saari kertoo. ”Maailman nopein traktori lumella ja jäällä, 130,165 km/h vuonna 2015, sekä nopein lumen auraus kuskittomalla traktorilla, 73,171 km/h vuonna 2018”.
Ennätysten rikkominen ei kuitenkaan ole mikään itseisarvo, vaan kokeiluissa on taustalla suurempi merkitys. ”Tämän päivän urakoinnissa työvälineiden nopeus ja vakaus ovat välttämättömiä ominaisuuksia”, Saari kertoo. ”Ja aivan varmasti näemme lähitulevaisuudessa ainakin suljettujen alueiden automatisoitua talvikunnossapitoa.”
Kokoja joustaviin tarpeisiin
Ammattikäytössä joustavuus on avainasia. Uuden koot täydentävät Nokian Hakkapeliitta TRI -sarjaa niin, että yhä useampaan traktoriin, traktorikaivinkoneeseen ja kompakteihin työkoneisiin kuten pienkuormaajiin löytyy sopiva rengas. Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasta saa nyt seuraavissa koissa:
Uudet koot:
340/80R18
400/60R18
360/80R20
400/70R20
460/70R24
500/70R24
540/70R24
600/70R34
Muut koot:
360/80R24
400/80R24
420/65R24
440/80R24
400/80R28
440/80R28
540/65R30
440/80R34
480/80R34
480/80R38
540/80R38
650/65R42
Mielenrauhaa ammattilaisille
Toipa tulevaisuus tullessaan mitä tahansa – raskaampia koneita, nopeampia maantiesiirtymiä tai yllättäviä talvisäitä – Nokian Renkaat pitää huolen siitä, että urakoinnin ammattilaisilla on käytössään työkalut talven selättämiseen. ”Kun sinulla on tunne siitä, että kone pysyy hallinnassa säällä kuin säällä, se on sitä mielenrauhaa, josta me puhumme”, toteaa Saari.
Lisätietoja:
Valokuvat ja lehdistömateriaali: www.nokiantyres.com/hakkapeliittatriPR
Tuotesivu: www.nokiantyres.com/hakkapeliittatri
Tekninen opas: www.nokiantyres.com/heavytiremanual
Yrityksen sivusto: www.nokiantyres.com/heavy
Toni Silfverberg, myynti- ja markkinointijohtaja, Nokian Raskaat Renkaat Oy
[email protected], puh. 010 401 7854
Tero Saari, tuotepäällikkö, Nokian Raskaat Renkaat Oy
[email protected], puh. 010 401 7226