9. lokakuu 2008 06:24
kategoriassa
Tuoteuutiset
Tiedote, lokakuu 2008
Nokian Hakkapeliitoille testimenestystä:
Pakkanen ja tuisku vaativat kunnon varusteet: lämpimät vaatteet ja tuhdit jalkineet. Auto vaatii talvella kunnon renkaat, joilla selviytyä turvallisesti kaikkein ikävimmistäkin keleistä - liukkaudesta, sohjosta, jäästä. Renkaat ovat auton aktiivisin turvavaruste. Ne välittävät kuljettajalle tietuntuman. Ne antavat vihjeitä siitä, pysyykö auto tukevasti tiellä vai onko pito heikentynyt. Kuuntele, aisti, reagoi.
Varaudu talveen, älä anna sen yllättää. Varmistu renkaiden kunnosta. Toimi ajoissa. Tee renkaiden kuntotesti. Muista myös, että oikeilla ilmanpaineilla saat säästöä ja tarkkuutta ajamiseesi.
Lisää aiheesta: Talveen varautuminen www.nokianrenkaat.fi/talveen_varautuminen
Näin valitset oikeat talvirenkaat
https://www.nokianrenkaat.fi/talvirengasvideo2008
Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat menestyivät upeasti uusimmissa autolehtien vertailutesteissä. Nastallinen Nokian Hakkapeliitta 5 voitti Tekniikan Maailman, Tuulilasin, ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden sekä venäläisen Za Rulem -autolehden testin. "Pito on erinomainen ja ajettavuus kuin oppikirjasta; sopiva sekoitus tarkkuutta ja rauhallisuutta", Tekniikan Maailma (17/2008) kirjoittaa. Tuulilasin (13/2008) mukaan ajotilanteiden äkkinäisetkään muutokset eivät tuota pulmia, sillä renkaan pito riittää myös korjausliikkeisiin.
Uusi pohjoismainen kitkarengas Nokian Hakkapeliitta R pärjäsi myös mainiosti: ykköstila Vi Bilägare -lehdessä ja jaettu kakkossija TM:n testissä. Tekniikan Maailma arvioi renkaan olevan paras kitkarengas todellisissa talvioloissa eli jäällä ja lumella. Myös renkaan vierinvastus ja hiljaisuus keräsivät testin parhaat arvosanat.
Uusi pohjoismainen nastaton talvirengas Nokian Hakkapeliitta R on luotu talven kaikkiin keleihin ja vaativiin äärioloihin. Se rullaa kevyesti, on polttoainepihi, vakaa ja täsmällinen. Märkäpidossa uutuus hyppää reippaan kehitysloikan.
Paljon pitoa - vähän päästöjä
Nokian Hakkapeliitta R:n sivupinnan uusi merkintä ultra low rolling resistance kertoo, että rengas rullaa tehokkaasti tuhlaamatta energiaa. Autoilijalle tämä merkitsee taloudellisuutta ja ympäristöystävällisyyttä: polttoaineenkulutus voi vähentyä jopa puoli litraa sadalla kilometrillä. Samalla liikenteen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt vähenevät.
Nokian Hakkapeliitta R:n vierinvastusta ei ole pienennetty pito-ominaisuuksista tinkien. Erinomaisista rullausominaisuuksista huolimatta renkaan jarrutuskyky on edeltäjätuotetta parempi jäisellä, lumisella ja märällä tiellä.
Pitotaituri pärjää pakkasella ja vesisateessa
Ilmaston lämpeneminen muuttaa talvia yhä oikullisemmiksi. Ääri-ilmiöt yleistyvät, äkilliset säätyypin ja lämpötilan vaihtelut ovat tavallisia. Jäätävä tihkusade ja nollan tuntumassa sahaava lämpötila pahentavat teiden liukkautta.
Kuluttajat odottavat hyvältä talvirenkaalta moitteetonta pitoa vaikeissakin oloissa. Nokian Hakkapeliitta R:ssä jalostettiin erityisesti ääriolojen pitokykyä, jotta rengas toimii luotettavasti leudosta ja märästä sadeilmasta hyytävään pakkaseen.
Pito-ominaisuudet saadaan aikaan uudistetulla pohjoismaisella talvisekoituksella. Silican ja rypsiöljyn yhdistelmä parantaa märkä- ja jääpitoa sekä vahvistaa repimislujuutta.
Märkäpidon uusi ulottuvuus: pumppulamellit poistavat vettä
Patentoidut pumppulamellit tehostavat märkä- ja jääpitoa. Renkaan olkapään kuviopaloissa on taskumaisia lamelleja, jotka poistavat, oikeastaan pumppaavat, vettä tienpinnasta ja varmistavat pitävän kosketuksen alustaan.
Pyörimissuunnaltaan määrättyä eli direktionaalista pintamallia kattaa tiheä lamelliverkosto, joka varmistaa hyvää pitokykyä.
Yllätyksettömästi ja turvallisesti myös äkkitilanteissa
Nokian Hakkapeliitta R:n tarjoama tarkka ohjaustuntuma auttaa kuljettaa havaitsemaan kitkatason muutokset. Autoilijalla on entistä paremmat mahdollisuudet reagoida ajoissa pidon muutoksiin.
Rakenne- ja pintamalliratkaisut takaavat Nokian Hakkapeliitta R:n erinomaiset väistö- ja ohjausominaisuudet sekä hyvän ajovakauden. Erityisesti kitkarenkaaseen kehitetty monikerrospintarakenne ja kulutuspintasekoitus saavat renkaan säilymään vakaana kelivaihteluista piittaamatta. Pintakuvion palageometria parantaa ohjautuvuutta myös uraisilla teillä.
Nokian Renkaiden kehittämän talvirenkaan kokovalikoima on markkinoiden laajin. Tarjolla on 44 kokoa 13-tuumaisesta renkaasta 20-tuumaiseen asti.
Pintamalli- ja sekoitusinnovaatiot nostavat Nokian Hakkapeliitta R SUV:in jää- ja märkäpitoa olennaisesti. Täysin uudessa kumisekoituksessa luonnonkumia täydentää silican ja rypsiöljyn yhdistelmä. Sekoitus parantaa jää- ja lumipitoa sekä vahvistaa renkaan repimislujuutta.
Talvipito-ominaisuuksien lisäksi renkaan kehitystyössä painotettiin myös ajovakautta ja märkäpitoa. Jämäkkä ja vakaa ajotuntuma on erityisen tärkeä, kun liikutaan suurikokoisella ja raskaalla kaupunkimaasturilla. Pitokynnyksen helppo aistittavuus sekä renkaiden tunnokas ja täsmällinen ohjautuvuus lisäävät auton hallintaa erityisesti liukkaalla talvikelillä.
Maasturikäytössä myös renkaan sivupintojen on oltava kestävät. Nokian Hakkapeliitta R SUV:n kaikissa rengaskoissa on vahva SUV-käyttöön räätälöity kaksinkertainen runkorakenne. Renkaan sivupinnoissa käytetään viillonkestävyydeltään erikoislujaa kumisekoitusta.
Nokian Hakkapeliitta R SUV pyörii vaivattomasti, eli sen vierinvastus on hyvin matala. Polttoainekustannukset pienenevät ja hiilidioksidipäästöjä syntyy vähemmän. Valmistuksessa ei käytetä lainkaan haitallisia korkea-aromaattisia öljyjä. Nokian Hakkapeliitta R SUV sopii lähes kaikkiin citymaastureihin, sillä sen kokovalikoima on markkinoiden mittavin ja monipuolisin. Suurin osa 17 rengaskoosta 16-tuumaisesta 20-tuumaiseen on XL-merkitty: renkaiden kantavuus riittää painavimpiinkin automalleihin.
Nokian Hakkapeliitta 5:n pitoa rakentavat monet tekniset oivallukset. Renkaan kuviopalojen etureunassa on lamellien rajaama uloke eli karhunkynsi, joka esijännittää ja tukee nastaa. Karhunkynsi tehostaa ärhäkästi nastan toimintaa: nasta pysyy ihanneasennossa koko tiekosketuksen ajan niin jarrutuksissa kuin kiihdytyksissäkin. Nasta ei väänny eikä väisty, mikä maksimoi pidon.
Pintamallin keskialueen kaksoispalarakenne kohentaa oleellisesti ajovakautta ja täsmentää ohjaustuntumaa. Uusi kuviomuotoilu tekee tiekosketuksesta rauhallisen ja renkaasta hiljaisesti rullaavan.
Olka-alueen pidennettyjen kuviopalojen tehtävänä on huolehtia lumipidosta ja parantaa renkaan sivuttaisvakautta sulalla kelillä.
Merkkien kieli parantaa turvallisuutta
Kovatasoisten teknisten innovaatioiden ohella turvallisuutta parantavat myös pienet oivallukset. Renkaassa on kulumisvaroittimet, jotka ilmaisevat pääurien syvyyden yksiselitteisesti millimetreinä.
Lisäksi renkaassa on neljä talvikulumisvaroitinta. Kun keskialueen pohjapalojen lumikidemerkit kuluvat pois, kuluttaja tietää, ettei rengas ole enää turvallinen talvikäytössä.
Nastojen kestoon ja asettumiseen voi vaikuttaa ajamalla upouudet renkaat sisään. Ensimmäiset 500 kilometriä kannattaa ajaa hillitysti: välttää rajuja kiihdytyksiä, äkkijarrutuksia ja kulmikkaita ohjausliikkeitä. Kaikkia nastoja ympäröi sisäänajoindikaattori, joka häviää siinä vaiheessa, kun renkaat on ajettu sisään.
Suorituskykyisen, raskaan auton renkaiden tulee pitää erinomaisesti. Tasapainoisten pito-ominaisuuksien luominen on olennaista, kun SUV-ajoneuvoissa käytettäviä renkaita suunnitellaan. Erityisesti sivuttaispidon maksimointi on tärkeää, jotta auto olisi hallittavissa kriittisissä ääritilanteissa. Karhunkynsi ja uudistunut neliönasta tehostavat myös
Nokian Hakkapeliitta SUV 5 -talvirenkaan pitoa.
Kumisekoitus on sovitettu SUV-autojen talvikäyttöön. Sekoituksessa on reilusti rypsiöljyä, joka lisää jääpitoa ja repimislujuutta; rengas kestää hyvin esimerkiksi teräväsärmäisten kivien purevia iskuja.
Painavat, voimakkaat SUV-kokoluokan autot vaativat renkailta paljon. Renkaiden täytyy olla vahvat ja jämäkät, jotta ne kantavat suuret pyöräkuormat ja pitävät korkean ajoneuvon vakaana. Nokian Hakkapeliitta SUV 5:n olkapääpalojen välissä on kapea, pitkittäinen jäykistevyöhyke, joka tukevoittaa rakenteen ja renkaasta tulee erityisen jämäkkä.
Kiillotetut pääurat
Näyttävän ja massiivisen maasturirenkaan pääurat on kiillotettu. Lumi ja sohjo poistuvat sileitä ja kiiltäviä uria myöten renkaasta. Pintamallin ansiosta rengas puhdistuu helposti ja etenee vaivattomasti syvässä lumessa sekä sohjossa vaikeakulkuisilla metsä- ja mökkiteillä.
Kaksoispalarakenteen ansiosta Nokian Hakkapeliitta SUV 5 toimii ihanteellisesti myös paljaalla tiellä. Rengas on rauhallinen, hiljainen ja ajotuntumaltaan tarkka.
Kaikkia nastoja ympäröi sisäänajoindikaattori, joka häviää siinä vaiheessa, kun kuljettaja on ajanut renkaat sisään.
Lisäksi renkaassa on talvikulumisvaroittimet. Niin kauan kuin keskialueen pohjapalojen lumikidemerkit ovat näkyvissä, ne kertovat, että rengas on turvallinen talvikäytössä.
Kuvat: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaSUV5
Lisätietoja: Nokian Renkaat Oyj
Tuotekehityspäällikkö Teppo Huovila, puh. +358 10 401 7701
teppo.huovila(at)nokiantyres.com
Teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri, puh. +358 10 401 7621
matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokianrenkaat.fi
Nokian Hakkapeliitoille testimenestystä:
Varaudu talvikeleihin turvallisilla renkailla
Pakkanen ja tuisku vaativat kunnon varusteet: lämpimät vaatteet ja tuhdit jalkineet. Auto vaatii talvella kunnon renkaat, joilla selviytyä turvallisesti kaikkein ikävimmistäkin keleistä - liukkaudesta, sohjosta, jäästä. Renkaat ovat auton aktiivisin turvavaruste. Ne välittävät kuljettajalle tietuntuman. Ne antavat vihjeitä siitä, pysyykö auto tukevasti tiellä vai onko pito heikentynyt. Kuuntele, aisti, reagoi.
Varaudu talveen, älä anna sen yllättää. Varmistu renkaiden kunnosta. Toimi ajoissa. Tee renkaiden kuntotesti. Muista myös, että oikeilla ilmanpaineilla saat säästöä ja tarkkuutta ajamiseesi.
Lisää aiheesta: Talveen varautuminen www.nokianrenkaat.fi/talveen_varautuminen
Näin valitset oikeat talvirenkaat
https://www.nokianrenkaat.fi/talvirengasvideo2008
Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat testien kärjessä
Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat menestyivät upeasti uusimmissa autolehtien vertailutesteissä. Nastallinen Nokian Hakkapeliitta 5 voitti Tekniikan Maailman, Tuulilasin, ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden sekä venäläisen Za Rulem -autolehden testin. "Pito on erinomainen ja ajettavuus kuin oppikirjasta; sopiva sekoitus tarkkuutta ja rauhallisuutta", Tekniikan Maailma (17/2008) kirjoittaa. Tuulilasin (13/2008) mukaan ajotilanteiden äkkinäisetkään muutokset eivät tuota pulmia, sillä renkaan pito riittää myös korjausliikkeisiin.
Uusi pohjoismainen kitkarengas Nokian Hakkapeliitta R pärjäsi myös mainiosti: ykköstila Vi Bilägare -lehdessä ja jaettu kakkossija TM:n testissä. Tekniikan Maailma arvioi renkaan olevan paras kitkarengas todellisissa talvioloissa eli jäällä ja lumella. Myös renkaan vierinvastus ja hiljaisuus keräsivät testin parhaat arvosanat.
Nastaton Nokian Hakkapeliitta R etenee turvallisesti jäällä, lumella ja märällä
Uusi pohjoismainen nastaton talvirengas Nokian Hakkapeliitta R on luotu talven kaikkiin keleihin ja vaativiin äärioloihin. Se rullaa kevyesti, on polttoainepihi, vakaa ja täsmällinen. Märkäpidossa uutuus hyppää reippaan kehitysloikan.
Paljon pitoa - vähän päästöjä
Nokian Hakkapeliitta R:n sivupinnan uusi merkintä ultra low rolling resistance kertoo, että rengas rullaa tehokkaasti tuhlaamatta energiaa. Autoilijalle tämä merkitsee taloudellisuutta ja ympäristöystävällisyyttä: polttoaineenkulutus voi vähentyä jopa puoli litraa sadalla kilometrillä. Samalla liikenteen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt vähenevät.
Nokian Hakkapeliitta R:n vierinvastusta ei ole pienennetty pito-ominaisuuksista tinkien. Erinomaisista rullausominaisuuksista huolimatta renkaan jarrutuskyky on edeltäjätuotetta parempi jäisellä, lumisella ja märällä tiellä.
Pitotaituri pärjää pakkasella ja vesisateessa
Ilmaston lämpeneminen muuttaa talvia yhä oikullisemmiksi. Ääri-ilmiöt yleistyvät, äkilliset säätyypin ja lämpötilan vaihtelut ovat tavallisia. Jäätävä tihkusade ja nollan tuntumassa sahaava lämpötila pahentavat teiden liukkautta.
Kuluttajat odottavat hyvältä talvirenkaalta moitteetonta pitoa vaikeissakin oloissa. Nokian Hakkapeliitta R:ssä jalostettiin erityisesti ääriolojen pitokykyä, jotta rengas toimii luotettavasti leudosta ja märästä sadeilmasta hyytävään pakkaseen.
Pito-ominaisuudet saadaan aikaan uudistetulla pohjoismaisella talvisekoituksella. Silican ja rypsiöljyn yhdistelmä parantaa märkä- ja jääpitoa sekä vahvistaa repimislujuutta.
Märkäpidon uusi ulottuvuus: pumppulamellit poistavat vettä
Patentoidut pumppulamellit tehostavat märkä- ja jääpitoa. Renkaan olkapään kuviopaloissa on taskumaisia lamelleja, jotka poistavat, oikeastaan pumppaavat, vettä tienpinnasta ja varmistavat pitävän kosketuksen alustaan.
Pyörimissuunnaltaan määrättyä eli direktionaalista pintamallia kattaa tiheä lamelliverkosto, joka varmistaa hyvää pitokykyä.
Yllätyksettömästi ja turvallisesti myös äkkitilanteissa
Nokian Hakkapeliitta R:n tarjoama tarkka ohjaustuntuma auttaa kuljettaa havaitsemaan kitkatason muutokset. Autoilijalla on entistä paremmat mahdollisuudet reagoida ajoissa pidon muutoksiin.
Rakenne- ja pintamalliratkaisut takaavat Nokian Hakkapeliitta R:n erinomaiset väistö- ja ohjausominaisuudet sekä hyvän ajovakauden. Erityisesti kitkarenkaaseen kehitetty monikerrospintarakenne ja kulutuspintasekoitus saavat renkaan säilymään vakaana kelivaihteluista piittaamatta. Pintakuvion palageometria parantaa ohjautuvuutta myös uraisilla teillä.
Nokian Renkaiden kehittämän talvirenkaan kokovalikoima on markkinoiden laajin. Tarjolla on 44 kokoa 13-tuumaisesta renkaasta 20-tuumaiseen asti.
Nokian Hakkapeliitta R SUV -kitkarengas kaupunkimaastureiden kuljettajille turvalliseen ja nautittavaan talviajoon
Pintamalli- ja sekoitusinnovaatiot nostavat Nokian Hakkapeliitta R SUV:in jää- ja märkäpitoa olennaisesti. Täysin uudessa kumisekoituksessa luonnonkumia täydentää silican ja rypsiöljyn yhdistelmä. Sekoitus parantaa jää- ja lumipitoa sekä vahvistaa renkaan repimislujuutta.
Talvipito-ominaisuuksien lisäksi renkaan kehitystyössä painotettiin myös ajovakautta ja märkäpitoa. Jämäkkä ja vakaa ajotuntuma on erityisen tärkeä, kun liikutaan suurikokoisella ja raskaalla kaupunkimaasturilla. Pitokynnyksen helppo aistittavuus sekä renkaiden tunnokas ja täsmällinen ohjautuvuus lisäävät auton hallintaa erityisesti liukkaalla talvikelillä.
Maasturikäytössä myös renkaan sivupintojen on oltava kestävät. Nokian Hakkapeliitta R SUV:n kaikissa rengaskoissa on vahva SUV-käyttöön räätälöity kaksinkertainen runkorakenne. Renkaan sivupinnoissa käytetään viillonkestävyydeltään erikoislujaa kumisekoitusta.
Nokian Hakkapeliitta R SUV pyörii vaivattomasti, eli sen vierinvastus on hyvin matala. Polttoainekustannukset pienenevät ja hiilidioksidipäästöjä syntyy vähemmän. Valmistuksessa ei käytetä lainkaan haitallisia korkea-aromaattisia öljyjä. Nokian Hakkapeliitta R SUV sopii lähes kaikkiin citymaastureihin, sillä sen kokovalikoima on markkinoiden mittavin ja monipuolisin. Suurin osa 17 rengaskoosta 16-tuumaisesta 20-tuumaiseen on XL-merkitty: renkaiden kantavuus riittää painavimpiinkin automalleihin.
Nokian Hakkapeliitta 5 - karhunkynsin ja neliönastoin talvikelin pito maksimiin
Nokian Hakkapeliitta 5:n pitoa rakentavat monet tekniset oivallukset. Renkaan kuviopalojen etureunassa on lamellien rajaama uloke eli karhunkynsi, joka esijännittää ja tukee nastaa. Karhunkynsi tehostaa ärhäkästi nastan toimintaa: nasta pysyy ihanneasennossa koko tiekosketuksen ajan niin jarrutuksissa kuin kiihdytyksissäkin. Nasta ei väänny eikä väisty, mikä maksimoi pidon.
Pintamallin keskialueen kaksoispalarakenne kohentaa oleellisesti ajovakautta ja täsmentää ohjaustuntumaa. Uusi kuviomuotoilu tekee tiekosketuksesta rauhallisen ja renkaasta hiljaisesti rullaavan.
Olka-alueen pidennettyjen kuviopalojen tehtävänä on huolehtia lumipidosta ja parantaa renkaan sivuttaisvakautta sulalla kelillä.
Merkkien kieli parantaa turvallisuutta
Kovatasoisten teknisten innovaatioiden ohella turvallisuutta parantavat myös pienet oivallukset. Renkaassa on kulumisvaroittimet, jotka ilmaisevat pääurien syvyyden yksiselitteisesti millimetreinä.
Lisäksi renkaassa on neljä talvikulumisvaroitinta. Kun keskialueen pohjapalojen lumikidemerkit kuluvat pois, kuluttaja tietää, ettei rengas ole enää turvallinen talvikäytössä.
Nastojen kestoon ja asettumiseen voi vaikuttaa ajamalla upouudet renkaat sisään. Ensimmäiset 500 kilometriä kannattaa ajaa hillitysti: välttää rajuja kiihdytyksiä, äkkijarrutuksia ja kulmikkaita ohjausliikkeitä. Kaikkia nastoja ympäröi sisäänajoindikaattori, joka häviää siinä vaiheessa, kun renkaat on ajettu sisään.
Nokian Hakkapeliitta SUV 5 - väkevää voimaa ja pitoa kaupunkimaastureihin
Suorituskykyisen, raskaan auton renkaiden tulee pitää erinomaisesti. Tasapainoisten pito-ominaisuuksien luominen on olennaista, kun SUV-ajoneuvoissa käytettäviä renkaita suunnitellaan. Erityisesti sivuttaispidon maksimointi on tärkeää, jotta auto olisi hallittavissa kriittisissä ääritilanteissa. Karhunkynsi ja uudistunut neliönasta tehostavat myös
Nokian Hakkapeliitta SUV 5 -talvirenkaan pitoa.
Kumisekoitus on sovitettu SUV-autojen talvikäyttöön. Sekoituksessa on reilusti rypsiöljyä, joka lisää jääpitoa ja repimislujuutta; rengas kestää hyvin esimerkiksi teräväsärmäisten kivien purevia iskuja.
Painavat, voimakkaat SUV-kokoluokan autot vaativat renkailta paljon. Renkaiden täytyy olla vahvat ja jämäkät, jotta ne kantavat suuret pyöräkuormat ja pitävät korkean ajoneuvon vakaana. Nokian Hakkapeliitta SUV 5:n olkapääpalojen välissä on kapea, pitkittäinen jäykistevyöhyke, joka tukevoittaa rakenteen ja renkaasta tulee erityisen jämäkkä.
Kiillotetut pääurat
Näyttävän ja massiivisen maasturirenkaan pääurat on kiillotettu. Lumi ja sohjo poistuvat sileitä ja kiiltäviä uria myöten renkaasta. Pintamallin ansiosta rengas puhdistuu helposti ja etenee vaivattomasti syvässä lumessa sekä sohjossa vaikeakulkuisilla metsä- ja mökkiteillä.
Kaksoispalarakenteen ansiosta Nokian Hakkapeliitta SUV 5 toimii ihanteellisesti myös paljaalla tiellä. Rengas on rauhallinen, hiljainen ja ajotuntumaltaan tarkka.
Kaikkia nastoja ympäröi sisäänajoindikaattori, joka häviää siinä vaiheessa, kun kuljettaja on ajanut renkaat sisään.
Lisäksi renkaassa on talvikulumisvaroittimet. Niin kauan kuin keskialueen pohjapalojen lumikidemerkit ovat näkyvissä, ne kertovat, että rengas on turvallinen talvikäytössä.
Kuvat: www.nokiantyres.com/HakkapeliittaSUV5
Lisätietoja: Nokian Renkaat Oyj
Tuotekehityspäällikkö Teppo Huovila, puh. +358 10 401 7701
teppo.huovila(at)nokiantyres.com
Teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri, puh. +358 10 401 7621
matti.morri(at)nokiantyres.com
www.nokianrenkaat.fi